Hyvää syksyä HR Tukku Oy:stä!
HR Tukku Oy:n toinen tilikausi päättyi elokuun lopussa. Otimme tavoitteeksemme tuplata ensimmäisen tilikauden liikevaihto tilanteessa, jossa henkilöstöpalvelualan kysyntä oli poikkeuksellisen heikkoa – ja on sitä edelleen. Henkilöstöalan Liiton raportin mukaan suurimpien TOP 20 -yritysten henkilöstöalan palveluiden (henkilöstövuokraus-, rekrytointi-, ulkoistus- ja lisäpalvelut) liikevaihto oli tammi-elokuussa 2025 -9,7%:n luisussa vuoteen 2024 verrattuna. Laskua on jatkunut jo pari vuotta peräkkäin, sillä vuoden 2024 liikevaihto oli vastaavalla tavalla laskussa verrattuna vuoteen 2023.
HR Tukku Oy onnistui kulkemaan vastavirtaan ja saavutimme tavoitteemme. Liikevaihtomme tuplaantui 2,1M euroon ja onnistuimme tekemään myös kohtuullisen liikevoiton. Olemme salaa vähän ylpeitä asiasta ja etenkin siitä, että kolmannen tilikauden syyskuu näyttää taas 90%:n kasvua. Ihan tällaista kasvuvauhtia emme kolmannella tilikaudella tavoittele, mutta otamme sen mieluusti vastaan!
Asiakasmäärämme on ylittänyt jo 50 ja mikä tarkeintä, kukaan ei ole poistunut. Asiakkaamme ovat pääsääntöisesti lisänneet ostoja, mutta myös tilanneet ammattilaisia uusiin tehtävänimikkeisiin. Olemme saaneet tehdä myös yllättävän paljon rekrytointeja toimihenkilö- ja manager -tason tehtäviin tilanteessa, jossa rekrytointipalveluiden kysyntä on TOP 20 -yrityksissä ollut 20-30% alhaisempaa kuin aiempina vuosina. Tehtävänimikkeitä, joihin olemme rekrytointeja (sis. henkilöstövuokraus) tehneet on jo 51 kpl!
Asiakassalkkumme on todella tasapainoinen ja olemme päässeet palvelemaan asiakkaitamme henkilöstövuokrauksessa useilla eri työehtosopimuksilla. Joukossa on pienempiä toimintansa vuosikymmenten aikana vakiinnuttaneita yrityksiä, mutta myös valtakunnallisesti tunnettuja taloja. Olemme kaikista heistä todella iloisia ja keskitymme jatkossakin palvelemaan asiakkaitamme tarkkuudella ja yrittäjäasenteella sekä sopivalla nöyryydellä. Kiitos luottamuksesta ja antamastanne mahdollisuudesta!
Uutta henkilöstövuokrauksen hinnoittelumalliamme käyttää jo yli kymmenen yritystä. Palaute on ollut, että he eivät ole aiemmin törmänneet vastaavaan ja vaihtoehtomme hinnoittelulle on hyvin mielenkiintoinen. Olemme pystyneet todentamaan asiakkaidemme toteutuneista ostoista tyypillisesti n. 5% säästöt heidän aiempiin toimittajasopimuksiinsa verrattuna. Tulos on mielestämme upea, etenkin kun mekin pärjäämme hyvin hinnoittelumallimme kanssa – asiakaskannattavuutemme on nimittäin asiallisella ja hyvin ennustettavalla mallilla.
Tulevana tilikautena edessämme on panostuksia myyntiin ja pieni porukkamme tarvitsee lisävahvistuksia, jolla varmennetaan tilausten laadukas hoitaminen myös jatkossa. Uusien toimistojen avaaminenkaan ei ole poissuljettua, jos eteemme osuu sopiva ammattilainen, joka on valmis lähtemään yrittäjäpolulle rinnallemme. Keskitymme kuitenkin perusasioihin – asiakkaiden loistavaan henkilökohtaiseen palvelemiseen ja työntekijöiden etsimiseen sekä heistä huolehtimiseen.
Kiitämme niin asiakkaitamme kuin työntekijöitämme mahtavasta toisesta vuodestamme. Sellainen kutina on, että hyvää on edessä lisää! Jos uusi hinnoittelumalli kiinnostaa, niin käydään sitoumuksetta läpi, miten henkilöstöpalveluita voisi hankkia aiempaa fiksummin. Lupaamme samalla, että opitte uutta palveluiden ostamisesta!
Toivotamme mukavaa syksyn jatkoa!
Ari Kunelius, ari@hrtukku.fi, 040 867 7979
Toni Asikainen, toni@hrtukku.fi, 050 470 7377
 
	